چگونه یک صندلی اداری استاندارد را تشخیص بدهیم
نوشته شده توسط : آریاکو

مشخصات صندلی اداری استاندارد

همان طور که از نام صندلی اداری بر می آید، متداول ترین کاربرد این نوع صندلی در مراکز اداری و سازمان ها می باشد. اغلب ارباب رجوع و بیشتر کارکنان از این نوع صندلی ها استفاده می کنند. از این رو توجه به استاندارد بودن و سالم بودن یک صندلی اداری از ضروریات آن می باشد؛ چرا که یک فرد ممکن است برای مدت زمان زیادی از آن استفاده کند. از جمله مشخصات اصلی یک صندلی اداری استاندارد می توان به فنری بودن پشتی صندلی، نرم بودن متعادل قسمت نشیمنگاه صندلی، ارتفاع مناسب صندلی از سطح زمین، جنس با کیفیت رویه صندلی و ... اشاره کرد. سطح صندلی نباید سر باشد و می بایست دارای اندکی اصطکاکی باشد تا از لغزش فرد جلوگیری شود. صندلی حتما باید دارای پشتی باشد تا به ستون فقرات فشار وارد نشود. پشتی صندلی و طول نشیمنگاه آن باید طوری باشد که بدن فرد به عقب یا جلو خم نشده و در طولانی مدت باعث آسیب وارد شدن به ستون فقرات نشود. نکته مهمتر این که صندلی اداری استاندارد می بایست برای خانم ها و آقایان قابل استفاده باشد و طبق فیزیک بدنی آن ها طراحی شود.

 

صندلی اداری مناسب _ آریاکو

 

ویژگی های بخش های مختلف یک صندلی اداری استاندارد

بخش های مختلف یک صندلی اداری استاندارد باید براساس اصول طراحی شده باشد. زاویه بین پشتی صندلی و نشیمنگاه صندلی می بایست، تقریبا 90 درجه باشد. صندلی اداری استاندارد باید طوری باشد که ارتفاع آن قابل تنظیم باشد و شما بتوانید آن را بر اساس قد خود تنظیم نمایید. معمولا بهترین ارتفاع برای نشستن روی صندلی، طوری است که پاها به زمین رسیده و مقداری از وزن بدن روی پاها باشد. اگر صندلی شما کوتاه باشد، بیشتر وزن بدن شما روی نشیمنگاه قرار گرفته و به کمرتان فشار وارد می سازد. عمق نشیمنگاه صندلی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. معمولا در صندلی هایی که مرکز نشیمنگاه آن گود هستند، نشستن برای شما خسته کننده است و به ران های تان فشار وارد می شود. در صندلی هایی هم برعکس لبه ها گودتر از مرکز صندلی هستند، شما برای جلوگیری از سر خوردن روی صندلی باید به زانوها و ران های تان فشار وارد سازید. البته این نوع صندلی ها استفاده می شود. در خصوص پشتی های صندلی نیز باید عرض کنیم، پیشنهاد ما به شما این است که از صندلی هایی استفاده کنید که علاوه پشتی بلند، جایگاهی هم برای کنترل گردن دارند و شما از خستگی گردن جلوگیری می کنند. صندلی هایی که پشتی کوتاه دارند، معمولا وزن کمتری را به شانه ها منتقل می کنند و بیشتر وزن شما روی کمر و نشیمنگاه بوده و در طولانی مدت ممکن است باعث آسیب رسیدن به بدن تان شود.





:: برچسب‌ها: صندلی اداری, قیمت صندلی اداری, صندلی اداری استاندارد, انواع صندلی اداری استاندارد, خرید صندلی اداری, مشخصات صندلی اداری استاندارد ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: